Artikel in Sterck Magazine
Technisch tovenaar
Dima Ecotechnics uit Bilzen is een ambitieuze groeier op vlak van HVAC. Het jonge bedrijf hanteert een hoog afwerkingsniveau en mist geen enkele deadline.
Dirk Vermeulen richtte Dima Ecotechnics zo’n vijf jaar geleden op. Vandaag heeft hij veertien medewerkers in dienst en is hij op zoek naar extra werkkrachten. “We zijn gestart met de installatie van airco’s bij particulieren maar het productgamma is razendsnel uitgebreid. Vandaag kun je nog altijd voor een airco-installatie bij ons terecht, maar ook voor warmtepompen, gaswandketels, ventilatiesystemen en sinds kort ook voor zonnepanelen. Het volledige HVAC-pakket dus en dat voor particulieren, retail, office en industrie.”
Van particulieren tot cleanrooms
Niet enkel het productgamma, maar ook het klantenbestand is verder uitgebreid. “Particulieren zijn nog altijd erg belangrijk, maar we hebben ook heel wat b2b-projecten in alle uithoeken van België mogen verwezenlijken. Soms zelfs buiten de landsgrenzen”, vertelt Dirk Vermeulen. “We zijn actief in kantoren, winkelketens, hotels en cleanrooms. Voor een flagshipstore van Nike hebben we via Yellowstone Group een totaalproject uitgevoerd in Frankrijk. Mezzo Hotel in Beringen en kantorencomplex De Schom in Lummen zijn andere mooie referenties. Door onze hoge afwerkingsgraad en snelheid van handelen hebben we ook heel wat opdrachten in cleanrooms en in de farmaceutische sector: Advipro in Lille en Luxilon in Wijnegem zijn opgeleverd en weldra starten we voor Sharp Packaging en WVR International.”
Perfecte opvolging
De snelle, maar financieel gezonde groei van Dima Ecotechnics is voor een groot stuk te wijten aan de kwaliteit en het oog voor detail. Daarnaast onderscheidt het bedrijf uit Bilzen zich door erg snel te schakelen. “We hebben fors geïnvesteerd in digitalisering en dat werpt vandaag zijn vruchten af. Een offerte is binnen de 48 uren buiten, een project wordt binnen de week bezocht. Verkopen om te verkopen? Doen we niet. We installeren niet zomaar wat de klant vraagt, maar denken mee om tot de best mogelijke oplossing voor de klant te komen. Dat advies zorgt voor ontzettend veel tevreden klanten”, verduidelijkt Dirk Vermeulen. “Ook op de werf zijn we atypisch. Onze techniekers gebruiken er geen werkbonnen maar tablets. Via foto’s leggen ze alles vast en ook de werkuren worden in een tik en een veeg netjes bijgehouden. We zijn heel transparant naar onze klanten toe en dat wordt echt geapprecieerd. Discussies? Nagenoeg nooit! En onze planning is heilig. We hebben nog geen enkele deadline gemist. Een unicum in de bouwsector.”